joi, 4 februarie 2016

Viaţa fără fard I




   Am ajuns după 15 ore în Keleti. O gară ciudată dar mult mai primitoare faţă de Gara de Nord. Liniile 1-5 sunt împrejmuite dar afară, liniile 6-9 sunt sub celebra cupolă, liniile 10-14 sunt afară de tot şi au vedere spre o arteră din oraş. Cei câţiva buticari vindeau aproape orice dar predominau Gyuros, un fel de Kebap, dar şi diverse beri.
La ieşire surprinde pasajul care comunică cu străzi importante din oraş, cu staţiile de autobuz şi tramvai dar mai ales cu cele patru linii de metrou. Surprinzător sau nu în acest subsol am găsit saltele întinse pe jos. Se pare că invazia de indivizi din zone dubioase a crescut numărul boschetarilor care dorm acolo.



În Budapesta pentru a cumpăra tickete trebuie să ştii să utilizezi cardul. Nu mai există doamna stresată de la tonetă care se strâmbă la tine atunci îi dai fix. Surprinde viziunea care si-au adaptat softul şi pentru străini. 90% dintre staţiile din oraş au un asemenea automat. Ai varianta cu bancnote, monezi sau card. Eu mi-am luat pentru linia verde de metrou, M4, un bilet unic la 350 de forinţi. Magistrala verde cu numărul 4 este invadată de culori, forme futuriste şi bun gust. Taxarea la metrou se face prin nişte stâlpi, nu există bare sau alte oprelişti, dar îţi este ruşine de cei din jur şi de cei de la pază să treci ca un nesimţit fără să taxezi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu